Kundeservice
Vi finnes her for deg før, under og etter ditt kjøp. Her har vi samlet de vanligste spørsmålene om hagestue, drivhus og våre øvrige produkter.

Kontakt oss
69 83 77 00Vanlige spørsmål og svar
Retur & reklamasjon
Willab Garden har gjort tilpasninger til forbrukerkjøpsloven. Som forbruker har du rett til å reklamere på varen innen 3 år etter at du kjøpte den. Reklamasjonen skal gjøres innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget. Hvis du reklamerer i løpet av 2 måneder, er dette innen rimelig tid. Når det blir konstatert feil på varen, står Willab Garden for fraktkostnaden.
Vurdering av reklamasjonen gjøres bl.a. i henhold til bransjestandarden SS-EN 12150-2 termisk herdet sikkerhetsglass, SS-EN 1279 isolerglass, GSB AL 631 Qualicoat lakkerte aluminiumsprofiler, SS-EN 390 limtre. Ved en eventuell tvist retter vi oss etter avgjørelsen til Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Willab Garden gir opptil 12 års garanti på enkelte produkter. Fakturaen gjelder som garantibevis. De ulike garantivilkårene står på baksiden av fakturaen og på vår hjemmeside, men kan også sendes på forespørsel. Du finner også garantivilkårene i våre kjøpsvilkår. Willab Garden erstatter ikke kostnader tilknyttet feilaktig montering, demontering, eventuelle følgeskader, transport, arbeidslønn, frakt m.m.
Våre garantiforpliktelser omfatter heller ikke feil forårsaket av kjøper eller av en annen person som er betrodd produktet av kjøper. For skader på drivhus som har oppstått ved vindstyrke over 21 m/s eller på grunn av annet ekstremvær, gjelder ikke garantien. For glass har vi 5 års garanti som gjelder for punktert glasskassett.
Meld fra til oss med en gang via vår hjemmeside for å få rask behandling. Følg trinnene i denne lenken, så hjelper vi deg så snart vi har mottatt meldingen. Beskriv feilen nøye og ta bilder, slik at det kan gjøres en god vurdering.
Du som er forbruker og handler hos oss på Willab Garden AB, har lovfestet angrefrist i 14 dager. Angreretten gjelder likevel ikke for spesialtilpassede varer og varer kjøpt etter mål (for eksempel spesiallagde drivhus, måltilpassede glasspartier eller tilkappet limtrereisverk). Ved dellevering begynner angrefristen å løpe først når du har mottatt den siste varen.
Vær oppmerksom på at hvis du unnlater å hente ut en pakke eller ikke tar imot en leveranse, regnes ikke dette som å benytte seg av angreretten.